FAQ – Veelgestelde vragen

Antwoord niet gevonden? Bel ons: 020 - 893 277 0 (ma t/m do: 8 - 18 uur en vr: 8 - 15 uur) of stuur ons een e-mail info@verlovingsringen.nl. Wij helpen u graag!

 

Hoe werkt de verzending?

Om uw bestelling als verrassing te houden, versturen wij onze pakketten met een neutrale afzender. Van buitenaf zal er niets te lezen zijn dat het pakket afkomstig is van VERLOVINGSRINGEN.nl.

Zodra uw pakket ons atelier verlaat, ontvangt u per e-mail uw tracking code. Zo blijft u te allen tijden op de hoogte van de actuele status van uw zending en kunt u met een gerust hart uitkijken naar uw sieraad.


Hoe lang duurt de bezorging?

De actuele levertijd staat op onze productpagina's direct onder de prijs. Wij leveren geselcteerde modellen binnen 72 uur. Zodra uw bestelling is verzonden, ontvangt u een e-mail met een trackinglink.

Heeft u haast, bel ons dan voordat u uw bestelling plaatst.


Is de ring onderweg verzekerd?

ja, alle ringen zijn door ons verzekerd voor het volledige bedrag van de aankoopprijs, totdat u het pakket in uw handen heeft.

Als een ring verloren gaat tijdens de verzending, zorgen we voor een snelle en onbureaucratische vervanging.


Waar is mijn bestelling?

U kunt altijd meer te weten komen over de huidige status van uw bestelling door te bellen naar 020 - 893 277 0 (ma t/m do: 8 - 18 uur en vr: 8 - 15 uur) of per e-mail op info@verlovingsringen.nl.

Zodra uw sieraad is verzonden, ontvangt u een e-mail met een trackingcode waarmee u de status van uw verzending online kunt volgen.


Wat zijn de verzendkosten?

Onze standaard verzending is gratis. Binnen Nederland, Duitsland en België nemen wij de verzendkosten en retourkosten voor onze rekening.

Als het echt snel moet, kan de optie Expreslevering worden gekozen tijdens het bestellen. De kosten zijn € 45,- en wordt aanbevolen voor alle verlovingsringen, die direct beschikbaar zijn. Let op het 72 uur symbool. 


Hoe kan ik betalen?

Bij VERLOVINGSRINGEN.nl kunt u vooraf betalen d.m.v een overschrijving per bank, met IDEAL en met creditcard.

Uw gegevens zijn veilig bij ons. Verzending is gecodeerd en onleesbaar voor buitenstaanders. Al onze transacties worden ondersteund door SSL-certificaten.


De ring past niet. Wat moet ik doen?

Dat is geen probleem. Een maat aanpassing van ongegraveerde verlovingsringen is een van onze gratis diensten. Gebruik eenvoudig voor uw retour ons Retourenportal.

Als u de juiste maat wilt weten, kijk dan op de ringmaat pagina hoe u dit eenvoudig kunt doen.

Kan ik ook halve ringmaten bestellen? Ja, u kunt ook halve ringmaten bij ons bestellen. Geef de gewenste ringmaat (bijv. 54,5) aan in het veld "uw bericht aan ons" bij de bestelling.


Hoe kan ik een artikel retourneren?

Als u, of uw partner, niet tevreden bent met de verlovingsring, kunt u de aankoop binnen 50 dagen eenvoudig annuleren en de ring kosteloos naar ons terugsturen.

Gebruik eenvoudig ons online retourportal (aanbevolen) of vul ons online formulier in voor herroeping (herroepingsformulier). De 50 dagen retour periode begint na ontvangst van de goederen.

We zullen het aankoopbedrag terugbetalen zodra de ring in ons bezit is of u ons een bewijs van verzending stuurt.

Het is belangrijk dat u de goederen alleen heeft gepast, zoals in een winkel, en u de goederen volledig in de oorspronkelijke staat intact zonder schade in de originele verkoopverpakking retourneert.

Maar we nemen uw verlovingsring ook terug als deze is gedragen. Voor het herstellen van de ring brengen we u alleen een vast tarief van € 35,00 in rekening, dit houden wij in van het aankoopbedrag bij de terugbetaling.

Stuur a.u.b. de goederen naar:
Alexander Scholl
Güterstr. 6
75177 Pforzheim


Kan ik gegraveerde ringen retourneren?

Ja, u kunt de aankoop van een gegraveerde verlovingsring annuleren of de ringmaat laten wijzigen, zelfs binnen 50 dagen na de aankoop. Zo kunt u uw aanzoek dus in alle rust plannen.

1. RINGMAAT WIJZIGEN ZONDER GRAVURE

Als u de exacte ringmaat niet weet, bestel dan eerst de ring zonder gravure. Na uw huwelijks aanzoek, kunt u in ons  online retourportal  gratis de retourzending in gang zetten en proberen wij de ring binnen 10-14 werkdagen (exclusief verzendtijd) voor u aan te passen in de gewenste maat inclusief gravure. 
Deze service is geheel gratis voor u!

2. RINGMAAT WIJZIGEN MET GRAVURE

Om een gegraveerde ring te verkleinen of te vergroten, hebben we ongeveer 60 minuten nodig, inclusief nieuwe gravure. In sommige gevallen moeten we de ring volledig smelten en de diamant verwijderen. 
Daarom berekenen wij een onkostenvergoeding van € 35,- voor een ringgmaat verandering van reeds gegraveerde ringen.


Wat kost het om een ring met gebruikssporen te herstellen?

U kunt uw gebruikte ring binnen de eerste drie jaar na aankoop opsturen voor een opknapbeurt. Selecteer hiervoor "REPARATIE RINGEN" in het Retourenportaal. We maken de ring schoon en knappen de slijtageplekken op. Hij zal dan weer glimmen als op de eerste dag.
Het opknappen is gratis voor alle ringen met een aankkopprijs boven de 500 euro. Voor alle andere ringen rekenen we een vast tarief van 35 euro.


Waar staat de afdruk „VR“ voor in de binnenkant van de ring?

VR is ons kenmerk, een zegel dat in elke ring wordt gezet en waarmee we instaan voor onze kwaliteit. De andere namen in de ringband bevatten ook informatie over de diamantkwaliteit en bewerkte edelmetaal.


Waarom staat er geen logo op het doosje?

We zijn ervan overtuigd dat het moment van het huwelijksaanzoek alleen voor u en uw partner is. In dit emotionele en gedenkwaardige moment willen wij u niet afleiden met een logo.


Niet gevonden waarnaar u op zoek bent? Bel ons dan nu: 020 - 893 277 0 (ma t/m do: 8 - 18 uur en vr: 8 - 15 uur) of schrijf ons een e-mail naar info@verlovingsringen.nl. Wij zullen u helpen!