FAQ – Veelgestelde vragen

Antwoord niet gevonden? Bel ons: 020 - 893 277 0 (ma t/m do: 8 - 18 uur en vr: 8 - 15 uur) of stuur ons een e-mail info@verlovingsringen.nl. Wij helpen u graag!

 

Hoe werkt de verzending?

Om ervoor te zorgen dat uw aanzoek een verrassing blijft, verzenden wij onze pakketten met een neutrale afzender. Aan de buitenkant staat niets vermeld van VERLOVINGSRINGEN.nl.

Zodra uw pakket ons atelier verlaat, ontvangt u van ons per e-mail de tracking code. Zo bent altijd op de hoogte van de actuele status van uw zending en kunt u met een gerust hart uitkijken naar uw sieraad.


Hoe lang duurt de levering?

Op onze productpagina's vindt u de verwachte levertijd rechts onder de prijs. Voor geselcteerde modellen garanderen wij levering binnen 72 uur, maar dit geldt alleen bij gebruik van de express verzendoptie. Zodra uw bestelling verzonden is, ontvangt u een e-mail met een trackinglink.

Heeft u haast, bel ons dan voordat u uw bestelling plaatst.


Is de ring verzekerd tijdens de verzending?

ja, alle ringen zijn door ons verzekerd voor het volledige aankoopbedrag, totdat u het pakket in handen heeft.

Mocht een ring tijdens de verzending toch verloren gaan, dan zorgen wij snel en zonder rompslomp voor een vervangend exemplaar.


Waar is mijn bestelling?

U kunt op elk moment de status van uw bestelling opvragen door telefonisch contact op te nemen via 020 - 893 277 0 (ma t/m do: 8 - 18 uur en vr: 8 - 15 uur) of per e-mail via info@verlovingsringen.nl.

Zodra uw sieraad is verzonden, ontvangt u een e-mail met een trackingcode, waarmee u de status van uw verzending online kunt volgen.


Wat zijn de verzendkosten?

Onze standaard verzending is gratis. Binnen Nederland, Duitsland en België nemen wij de verzendkosten en retourkosten voor onze rekening.

Als het echt snel moet, kunt u bij het plaasten van uw bestelling kiezen voor de optie expresverzending. De expressverzending kost € 29,- en wordt aanbevolen voor alle verlovingsringen, die direct beschikbaar zijn. Let op het 72 uur symbool. 


Hoe kan ik betalen?

Bij VERLOVINGSRINGEN.nl kunt u betalen via vooruitbetaling d.m.v een overschrijving per bank, PayPal, creditcard en met IDEAL.

Uw persoonlijke gegevens zijn bij ons veilig. De overdracht is altijd versleuteld en is niet leesbaar voor derden. Alle transacties zijn beveiligd met SSL-certificaten.


De ring past niet. Wat moet ik doen?

Geen probleem. Een maatwijziging van ongegraveerde verlovingsringen is een van onze gratis diensten. Gebruik eenvoudig ons Retourenportal voor de retourzending.

Wilt u de juiste ringmaat weten? Kijk dan op de ringmaat pagina om te zien hoe u dit eenvoudig kunt doen.

 

Hoe kan ik een artikel retourneren?

Mocht u, of uw partner, niet tevreden zijn met de verlovingsring, kunt u de aankoop binnen 50 dagen eenvoudig annuleren en de ring gratis naar ons terugsturen.

Gebruik eenvoudig ons online retourportal (aanbevolen) of vul ons online herroepingsformulier in (herroepingsformulier). De 50 dagen retour periode begint na ontvangst van de goederen.

We zullen het aankoopbedrag terugbetalen zodra de ring in ons bezit is of u ons een bewijs van verzending stuurt.

Het is belangrijk dat u de ring alleen heeft gedragen om te passen, zoals u dat doet in een fysieke winkel zou doen, en u het artikelcompleet, inde originele staat, onbeschadigd en in de originele verkoopverpakking terugstuurt.

Wij nemen uw verlovingsring ook terug als uw partener hem al gedragen heeft. Voor het herstellen van de ring brengen we slechts een vergoeding van € 35,00 in rekening, die we inhouden op het terug te storten aankoopbedrag.

Stuur a.u.b. de goederen naar:
Alexander Scholl
Güterstr. 6
75177 Pforzheim


Kan ik gegraveerde ringen retourneren?

Ja, u kunt de aankoop van een gegraveerde verlovingsring annuleren of de ringmaat laten wijzigen, zelfs binnen 50 dagen na de aankoop. Zo kunt u uw aanzoek in alle rust plannen.

1. RINGMAAT WIJZIGEN ZONDER GRAVURE

Als u de ringmaat niet precies weet, raden wij aan eerst de ring zonder gravure te bestellen. Na uw huwelijks aanzoek, kunt u gratis via ons  online retourportal  de retourzending in gang zetten. Binnen 3 weken (exclusief verzendtijd) passen wij de ring kosteloos aan naar de gewenste maat inclusief gravure. 

2. RINGMAAT WIJZIGEN MET GRAVURE

De meeste gegraveerde ringen worden volledig opnieuw gemaakt of in een speciaal proces aangepast. Alleen op deze manier kunnen we de hoge kwaliteit en duurzaamheid van de sieraden garanderen. De gravure wordt in iedergeval volledig opnieuw aangebracht. Daarom brengen wij een eenmalige vergoeding van € 35,- voor het wijzigen van de ringgmaat van reeds gegraveerde ringen.


Wat kost het om een ring met gebruikssporen te herstellen?

Binnen de eerste drie jaar na aankoop kunt u uw gedragen ring opsturen voor een opknapbeurt. Kies hiervoor "REPARATIE RINGEN" in ons Retourenportaal. We maken de ring schoon en herstellen eventuele gebruikssporen, waardoor hij weer schittert als op de eerste dag.
Voor ringen met een aankkoopprijs van meer dan € 500,- is de opknapbeurt gratis. Voor alle andere ringen rekenen we een vast tarief van €35,-.


Waar staat de afdruk „VR“ voor aan de binnenkant van de ring?

VR is ons kenmerk, een stempel dat in elke ring wordt gezet als garantie voor onze kwaliteit. De andere aanduidingen in de ringband bevatten ook informatie over de diamantkwaliteit en gebruikte edelmetaal.


Waarom staat er geen logo op het doosje?

We zijn ervan overtuigd dat het moment van het huwelijksaanzoek alleen voor u en uw partner is. In dit emotionele en belangrijke moment willen wij u niet afleiden met een logo.


Niet gevonden wat u op zoekt? Bel ons dan nu: 020 - 893 277 0 (ma t/m do: 8 - 18 uur en vr: 8 - 15 uur) of stuur ons een e-mail naar info@verlovingsringen.nl. We staan voor u klaar om te helpen!